- där tankar ebbar ut i ord

tisdag, oktober 11

introduktionen

Usch. Bara ordet får mig att tänka på lärare. Jag vet inte varför, mycket har det kanske att göra med alla dessa förbannade kursplaner. Varför? Varför, varför spendera lektionstid med att rad för rad gå igenom vad svenska staten anser att man borde kunna. Det är totalt meningslöst, eftersom alla snabbt byter ut lärarens röst mot tankar om allt mellan himmel och jord.

Just det. Blogg. Underbart att läsa, men tveksam till att själv skriva. Fast, då tänkte jag, det som sedan lägger grunden till varför du nu sitter och läser detta. - Kan dem kan jag. Inte lika bra kanske, men försöker gör jag.

Ja och eftersom detta skulle bli en otroligt seriös blogg utan seriösa ämnen kan jag härmed berätta vad den bla kommer erbjuda. Och, vad jag tycker ni ska lära er vid bloggens slut.

1. månadens eyecandy. ja, behöver jag förklara? helt enkelt de som var måndaden gjort sig förtjänt att hamna som heting, oavsett kön eller ålder.

2. Rimmande dikter. Om det någon gång publiceras dikter här, måste de vara på rim. Sedan om det är någon av mina kära vänner som står för dem eller jag, det kvittar.

3. listor. Sverige borde lista mer! det blir om allt, och tro mig. verkligen allt.

4. bussresor. - de kommer i massor och tar aldrig slut.

5.helt fruktansvärt mycket skit och pladder från mig.


Ändå något att se framemot.

Tack till justus för namnet och Magnus för inspiration.