- där tankar ebbar ut i ord

torsdag, oktober 13

Tystnad, tagning.


Vi var uppe på vinden igår, jag och mamma. Det var trevligt. Vindar är så sällan besökta. Okej, det är kanske inte den mysigaste platsen eller den varmaste, men den påminner så mycket om flyttar och högtider. För det är egentligen bara då man öppnar luckan och fäller ner trappan i vår familj.
Men igår var det för att hitta fula kläder. Eller, helt enkelt det som var mammas heta flashiga kläder på det härliga 80-talet. Vad jag skrattade. Sedan tittade vi på gamla foton. Herregud, min mamma hade de största brillorna och de tjockaste axelvaddarna någonsin. Värsta kapet!

Kläderna var i alla fall inte för att jag plötsligt kände för ett radikalt stilbyte, utan till en engelska dokumentärfilm om Jane Austen. Så där stod vi i kungsparken idag, utsmyckade i pumps och röda läppar , i säkert 3 timmar och filmade totalt 3 scener. Omtagning efter omtagning. Kalla kalla fingrar kan jag lova och en hel del förvånade blickar. Men många skratt!

Helgen närmar sig utan vidare planer. Men, det är ju trots allt "bara" torsdag, så det löser sig.
-men visst e livet nåt så jävla vackert