- där tankar ebbar ut i ord

lördag, oktober 15

egoist

Ibland blir jag stolt över mig själv. När jag sitter och läser mina egna dagboksinlägg från de olika "nej, jag har inget att göra"-sajterna så blir jag glad. Jag är fan rolig. Och, eftersom jag är så omtänksam och snäll så tänkte jag ge er lite smakprov på hur det har sett ut under det gågna året :

Skolan körde igång och jag tänkte huu?
är det redan dags åka förbi kossor klockan sju?
trängas med bönder och andra skolbarn
fightas över metro, det är ju först till kvarn
väl i skolan sitter men där och hänger
gå nerför samma korridor och sedan du svänger
in till klassrummet och sedan är det dags
för allmänt klipp och klistra, använd gärna sax!
lunka lunkar åter hem
läxor, mat, babbel och sen
tittar jag på teve, msn och pyser
tänker på morgondagen och fnyser

min enda träning nuförtiden utgörs av
traska runt på mf och få rejäla skoskav
Armarna trimmas av att jag ständigt plockar
underbara små Ki-Ki som har smaker som lockar
äpple, gräddkola och några få apelsin
alla flådigt förpackat i vitt och gredelin
det fortsätter lika har jag snart tomtens size i byxan
jag får ta hjälp av plastikoperationer där de använder yxan
jämra mig över ”varför åt jag så många”
kanske fettet försvinner om man använder ånga?
nej, sauna-belt får stanna kvar på tevebutiken
trots att den använder knep fån antiken
jag lägger ifrån påsen med lyx från fjärran öst
och säger med djupaste grövsta röst
-”skärp dig förfan ebba, använd lite vett
inte vill du väl knappt orka springa, direkt osa svett
lägg ifrån dig påsen och gå därifrån
om du någonsin blir hungrig tar du dig istället ett veterån.”
Nu sitter jag en meter ifrån och stirrar galet
trehundra gånger har jag klickat ut mobilen ur skalet
stampar foten i takt till min nynnande slinga
till slut blir allt tyst, inget som i mina öron hörs ringa
sover hela natten och sedan är klockan sju
plötsligt sitter jag på något mjukt och jag hör svaga muu. "
____________________________

"ja, festernas stad. Svedala. Men det var ett rimligt pris för den underhållning kvällen bjöd på. Var där galet tidigt, klockan var knappt slagen åtta. Vi var ju lätt dem gråa fåren, eller svarta kanske, jämfört med alla andra svedalabrats. Alldeles för sociala och ”rätt” klädda alltså. Men festen tog en vändning vid de senare timmarna då alla hade klunkat i sig av gratis spriten. En del kanske för mycket, men äsch. Dansade förvånandsvärt lite med tanke på den väldigt givande musiken, ”G is in tha house” Efter midnatt stack, ja eller gick, vi hem igen. Klagande grannar stoppade århundrades party. Hade en mänsklig väska med mig som delade färden hem.
Mötte killen som man verkligen presenterar för sina föräldrar. Egen lägenhet, mogna kompisar som hänger på fester för unga, tatuerad med ”made in sweden” - vem vill inte? mänskliga väskan vill.
__________________________________

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

för det första, förlåt för jag bara gick de blev fel.. pappa sa att vi ksulle starta om modemet bara, men sen blev de massa fel så funka de inte!

"Mötte killen som man verkligen presenterar för sina föräldrar. Egen lägenhet, mogna kompisar som hänger på fester för unga, tatuerad med ”made in sweden” - vem vill inte? mänskliga väskan vill."

haha, klockrent ebb! Du sätter ord på det som är svårt att sätta ord. Som t ex på svedalas finest! :D

20:50  
Anonymous Anonym said...

för det första, förlåt för jag bara gick de blev fel.. pappa sa att vi ksulle starta om modemet bara, men sen blev de massa fel så funka de inte!

"Mötte killen som man verkligen presenterar för sina föräldrar. Egen lägenhet, mogna kompisar som hänger på fester för unga, tatuerad med ”made in sweden” - vem vill inte? mänskliga väskan vill."

haha, klockrent ebb! Du sätter ord på det som är svårt att sätta ord. Som t ex på svedalas finest! :D

20:50  

Skicka en kommentar

<< Home