- där tankar ebbar ut i ord

söndag, oktober 16

bussresa 1

Det finns totalt 3 bussar att ta till den rogivande, förortstryggheten, kommunen Vellinge. - Här är friheten större.

Bara sloganen för kommunen säger väl en hel del. Här är inkomsten högre och brotten mindre. Svenskar i mångfald och invandrare i ytterst obefintlig minoritet. Precis som ryktena säger!

100,146,150 - de linjer som förgyller min vardag genom att ta mig därifrån, men som tyvärr även tar mig tillbaka.

Sammanlagt denna vecka har jag spenderat 560 minuter, dvs 9 1/2 timme på en buss. Jodå, jag använder endast min tid på jorden till betydelsefulla ändamål.

Men så sitter jag där, på de nya fräna, heta bussarna. Tydligen är det bara vi som bor ut åt helvete som fått lyckan att få de nya flashiga bussarna. Ni vet, dessa med blåa 2fast..lampor och säkerhetsbälten. Där det får plats 49 sittandes och 51 stående, de som tål 81 kilo bagage och har 1 handikapplats .- Ja, ibland måste man ju stirra någonstans.

Där sitter jag, på väg hem från en mycket avkopplande fikning. Och så ser jag det bredvid mig. Då syftar jag inte på medelåldersfyllona som slår huvudet i bagageutrymmet för att synen sviker och skrånar och skriker. De som avskyr störande alkoholpåverkade vuxna som beter sig som ungdomar när de åker hem. Motsägelsefullt?

Det. framför finns dagens höjdpunkt. Fastsatt på sätet framför kan man nu fälla ner ett brickbord! BRICKBORD.

Herregud, säkerhetsbältena tog mig med storm, men detta. jag tror inte att jag klarar av mer förändring..vad kommer härnäst? Toalett?skoputsare?Godisautomat?. - Jag kommer inte kunna sova för att de rubbat min vanliga synvilla. Jag får be pappa att ringa Skånetrafiken och klaga. De älskar sånt, skånetrafiken.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

'God Bloggers' Gather For Conference
What would Jesus blog? That and other pressing questions are drawing dozens of Christians to Biola University in La Mirada this weekend for what's billed as the first-ever national conference for "God bloggers" ...
Hey, you have an impressive blog here! Excellent job. I have a swimming pool fence site. It pretty much
covers swimming pool fence related stuff.

Come and check it out when you get time :-)

01:32  
Anonymous Anonym said...

Sluta vara så anonyma ge mig era bloggar så ska jag fan spamma era jävla bloggar med skit jag också!

Vilka jävla iaktagelser av dig ebba!
Dessa vuxna människor som harvarit och festat i stan känner jag igen från mina turer till och från svedala på nätterna, riktigt irretarande speciellt när de ibland försöker öppna ett samtal med en om något helt ointresant och helt jävla totalt meninglösa diskussioner.

02:00  

Skicka en kommentar

<< Home