- där tankar ebbar ut i ord

tisdag, januari 24

Tankar och tid

Man tänker alltid på något, sa en vis man till mig precis.
Här sitter jag med tankar borta i somarens värme. jag vill ha sommar, eftersom våren tydligen redan passerat. Det hela väckte minnen från femman då jag på rasterna hoppade hopprep när våren var kommen. Undra vad folk hade sagt om jag hastigt hade dragit upp mitt neonrosa rep och ställt mig på skolgården? Jag försöker samtidigt frenetiskt komma ihåg texten till en låt jag gjorde av engelska glosorna vi hade. Skönt att det hjälpte att göra en låt, så att inte det var bortkastad tid. Någonstans försöker jag parallellt tänka ut vad jag ska ha på mig imorogn, när man blir så hindrad av denna förbannade snön. Jag försöker samtidigt få ihop min dyrbara tid, så att jag kan hinna sy och ändå hinna träna. Sen slår mig tanken att jag inte har något stället att träna på, men den hinner jag inte fundera på för jag försöker intala mig om att gå och lägga mig. Iallafall tidigare än igårkväll.
Så vad tänkte den visa mannen själv på? - Alla saker som han blev av med på sin gamla dator, allt som försvann. Alla filer, alla bilder, alla arbeten. Så lätt minnen kan raderas. Sedan skiftar han ämne och det blir godsaker på schemat. Vad man skulle orkat laga om man så pallade. (vilket jag också tänkte på idag, våfflor, bagel, scones och knäckebröd kom jag fram till och vad glad jag blev över blomkålsoppan).
Javisst, alltid tänker man på något. Detta stärker bara mitt argument i varför jag en dag ska sitta en timme och skriva upp allt som jag tänker på - bara för att se. Oj, så mycket fritid jag har.

-Vad tänker du på?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

och den visa mannen lästa bloggen och tänkte förbryllat över sommarångesten som drabbat Ebbz00r. Det visar sig att det rosa hopprepet var en bra studie teknik!, men moder trodde jag blivit galen när jag stod och hoppade hopprep klockan 11 och sjöng : intrested in meeting, like to teach, used to winning hate to cheat!

23:11  
Anonymous Anonym said...

lilla vännen, det var brocolisoppa! :D mmm! :D

17:43  

Skicka en kommentar

<< Home