- där tankar ebbar ut i ord

söndag, januari 15

jag har då bestämt mig.

Har inte haft speciellt mycket att skriva om de senaste, tja, veckorna känns det som. Det är ju trots allt så, att man måste känna för att kunna skriva, och för att känna måste man orka. och för att orka måste jag sova och, ja. Det har inte blivit för mycket sömn.

Jag längtar som fan till Paris. (det är ju i april, men längta kan man) . Vi ska dit hela teatergruppen, 13 personer, på skolans bekostnad. Inlagd i kursen - Kulturresa kallas det. Haha.
Matte eller Louvren? Hisroria eller Eiffeltornet? svårt val. - Jag är då inte svår, men för andra är det kankse inte lika lätt. Men det klart, det är upp till var och en.

Jag räknade mitt slutbetyg baserat på hopp och förväntningar och det såg ju bra ut. Jag får lov att ha 4 vg och kan då komma upp i 19, någonting, vilket inte är för pjåkigt. - Sen ska jag bara göra det också. Man måste ta det i små steg, just nu är det ett reportage och sedan blir det Geografiarbete. Baby steps. pust.
Började tänka på projektarbetet som väntar i trean. Jag fick massor med ideér och var tvungen att stiga ur sängen och anteckna. Annars kan jag aldrig somna, eftersom jag ligger och tänker "glöm det inte, glöm det inte". Garanterat ingen sömnro.
Vad mer?
HM-brudarna börjar känna igen mig nu. Först stuk, sen HM. Det är lite illa, men det klarar jag. Besöken där är nog fler än Sveriges BNP - men Hey- jag gör något med mitt liv iallfall.
Jag sydde en klänning igår. Mycket stolt blev jag, den blev praktfull. Insåg i veckan att jag fan i mig kan bli designer coh så det får det faktiskt bli. Jag har bestämt mig tror jag. -om höjdpunkten på dagen är project runway så tyder det på något - antingen är jag galet tv-fixerad, kär i en av deltagarna, sjukt hypad över serien eller bara sugen på fler uppgifter. Alla fyra? - nämen tänkas.
Jag vill klippa mig. Sådär snyggt, långt, fräscht och halvlockigt. lätt. Jag ska bara gör något åt det jag har på huvudet först, det korta tjocka raka. Larsson och lange?


byt bröd- bara för att jag också vill vara med i en musikal.