- där tankar ebbar ut i ord

tisdag, januari 3

Den äkta kärleken

Januari månad bjuder på snö och slask, rea och mörker. Eftersom hösten/vintern fram till för en vecka sedan varit tämligen höst-varm har alla vinterkläder gått rikitg dåligt. Det märks. Hur stor är inte rean i år? (i vissa butiker) Zara i köpenhamn hade hela butiken. Sånt gillar vi, det kan man kalla rea! Inte nån jävla liten hylla längst in med ynka 30%-off inte. Nej.
Men lagom i januari börjar tidningarna med sina lockelser. Vårmodet - fräscht, ljust och Nytt! Lagom när man är redo att spy på höstkläderna, med sina mörka färger. Ett par cowboyboots någon, inte? En väst kanske? Varför inte en skön stickad polo? Nej?
- Finns där en bättre kärlek än den till kläder och mode? (jo klart, men just nu mår jag bättre av ett nej.) - materiella ting,ni sköna.
Jag blir så lycklig att jag kan stå och hoppa på en studsmatta i timmar. För att sedan spy coh dö av utmattning, men ändå. Sådana lyckorus. Begär efter allt nytt, alla nyckelplagg. Vårens måste-ha.
Jag har nog kommit på hur jag ska se ut, våren 06, som ska leda mig in på det bästa året någonsin. Jag känner det, år 06, det är ett underbart år!
Femininprepprock goes galetmycketfashionstylish. Klänning i plural och solglasögon. Vintagechic med en fräsch känsla och med fastgjutna ballerinaskor. Shorts. Uppkavlade. Gärna i hängslen med thights under och mycket blått. Från klein till kungsblå,lavendel och duvblått. Vitt, vitt och åter vitt. Benen täcks av ett par tajta acne, men varför inte ett par secondhand kill-jeans i trekvartslängd?
Randigt, marint, lagom när jag står på båten till dragör. Koftor, gärna i fin a-linje form. Armband runt handleden klädda i käcka tyger och en stor klocka. En rund ed egensytt armband, kanske med lite blommor? och detta är bara början, elle har ju inte ens kommit ut! ojoj. pengar.
Jävlar - jag brukar inte berätta mina planer. Men i år bjuder jag på det- självklart med några ess i ärmen.


fan vad töntig jag är ibland. hihi.