- där tankar ebbar ut i ord

måndag, februari 6

En typisk vinterdag

Idag går nog flertal svenskar upp i lite vikt - Visst blir det än och en annan ”unna-bit”. Det regnar, jag fryser- "Visst är jag värd tårtan"

Idag är en alldeles ypperlig dag för picknick. Eller varför inte en strandpromenad? Ett svalkande dopp i havet, eller kanske en uppfriskande joggingtur längsmed kusten? En långsamt puttrande båttur genom Danmarks småbåtshamnar, eller en segling runt i Öresund? Fast du har kanske mer lust att vara lite flitig och nyttig, kanske tvätta fönstren, göra den där förråds-tömningen, eller för en gång skull rensa ogräset? jag är öppen för förslag, bara jag får ta på mig mina polarexpedition-kläder och mina sovsäcks-skor (fiffig uppfinning va?) plus mitt vindställ, regnställ och min värmefläckt.

Sommaren, våren - var är du?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

liksom ja, var fan är du. ojojojojoj mitt huve gör ont av detta

20:16  

Skicka en kommentar

<< Home