- där tankar ebbar ut i ord

söndag, februari 12

hiphop goes skoldisco 98

En väldigt bra titel på den helgen som passerat förbi. Det hela började med reagge/hiphop-välgörenhetssak på arena som kanske var helgens enda besvikelse. Sure, zoro var bra, men det var också det enda. Det var vi och nigga-tjejerna, gangzta-killarna och en och annan BF-kamrat. Kände vi oss malplacerade? neeejdå, inte alls. En vända TP i Caféet passade perfekt och gjorde kvällen trevligare. Den tunga basen och de högljudda rappen svalde alla frågor, och spelet tog lång tid. På vägen ut fick vi lappar om tjejdag, där man får spela och sjunga och sånt mojs. Vi konstaterade att vi hade dåliga föräldrar som inte prackat på oss något piano, ett trumset eller en bas. Att ha haft ett band är en sån sak man vill kunna säga. Men men, det får väl bli sen, på ålderdomshemmet eller nåt sånt. Jag, Tore och lite svensk folkmusik.

Lördagen följde av den obligatoriska stadsturen och visst blev det ett litet avdrag från konton även denna gång. Fan, jag som ska spara och allt. Studiebidraget är på tok för litet! Dessutom insåg jag hur lite pengar jag kommer ha när jag lämnar mitt trygga näste. Suck, svälta eller ha fula kläder? svårt beslut.

Lördagskvällen bjöd på fest hemma hos axel. En kväll fylld med gammal hits och stark skoldisco-känsla. En och en annan tryckare bjöd även timmarna på. Daddy DJ, Tusen och en natt, persisk musik (vilket kevan blev glad av) och självklart lite irländsk punk. Serverat med gott sällskap, någon ca-ba kick och själklart, Abtronic. Är det Abtronic, eller vad heter den? I alla fall, den fungerar och det är nästan att jag har träningsvärk i magmusklerna. Fast ont gör det, som fan och det är inte alls lika diskret som de på teve. "Du kan använda det när du lagar mat, är på jobbet, var du vill" mhm. Ellerhur.

Pratade med lotten igår och hårmodellande hos Larsson och Lange. Hon lugnade mig, men jag är fortfarande inte säker. Inte för att jag bryr mig så mycket om mitt hår - jag menar det växer ju ut, men tänk så går jag därifrån med hockey-uppklippt i etapper-svinkort-röd- frilla och bara, jaha, jag ser ut som en kille och frillan passar inte till min stil. Fuck, jag vill, men ändå inte. Jag säger som Linn brukar -livet alltså.

3 Comments:

Blogger Linn said...

LIVET ALLTSÅ!
och lätt du ska hårmodella, lär bli ashett.

19:37  
Blogger LOTTEN said...

JA! ebba jag tycker fortfarande att du ska. om du är rädd för att du ska få en extrem frisyr så kan du som sagt pusta ut, jag fick den mest extrema och ja menar ja gillar den, man kan alltid ändra lite själv. från vanlig lugg till sne lugg och tvärtom. jag tycker du ska chansa ;)

15:54  
Blogger ebba said...

nu är jag nästan säker på att jag ska göra det. Vilket kommer ändra sig tusen gånger. Sen kommer jag stå där runt hörnet och svettas - ska jag, ska jag inte? -äh- men är fan het i mössa. Det på tiden att jag lär mig sticka!

21:59  

Skicka en kommentar

<< Home