- där tankar ebbar ut i ord

söndag, oktober 16

humor

Idag var vi flitiga. Oerhört flitiga, om jag själv får säga. Ivana, ulla, axel (givetvis var ulla lite sen, men.) och jag satt på stadsbiblioteket från klockan 12-15. Tror jag. Det kunde vara till klockan 16 också, men det är inte så relevant.

Idag var ämnet matte. Kan ju glädja de(n) som läser att vi har fyra blivande mattegenier. Om det ändå vore så trevligt. Bodil som vår charmante mattelärare är döpt, kommer inte bli nöjd med morgondagens resultat. men men, vad ska man göra?

Istället för att lösa tal läste jag humor/serie/satirböcker. Vanligtvis brukar jag inte skratta åt sådant, utandet uppkommer bara en lätt liten dragning i smilbandet. men idag, antagligen eftersom det var alldeles utblåst i hjärnan pga av matte talen, tyckte jag att mycket var skrattretande.

jag ahr kommit på en sak. Att skämt och saker som man berättar för folk som de tycker är roligt, är sällan eller aldrig sådant man själv tycker är underhållande. Saker jag skrattar åt är knasiga, oförväntade och överlöjliga. Saker jag tycker är roliga, är varanteatern, killingänget och några brittiska humorgrupper. Fast det är ju som man säger, det är fult att skratta åt sina egna skämt. Säger man så? i alla fall är jag motsägelsefull, eftersom jag förrförra inlägget sa att jag själv var rolig. äsch- nu babblar jag på. Dags att sluuta!

2 Comments:

Blogger Magnus said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

03:59  
Blogger Magnus said...

Ebbaa! Superb blogg juh. Min blogg är allt fin(men visst är den!.. försöker övertygga mig själv:P) Man det faktum att ditt namn "där tankar ebbar ut i ord" är så klockrent, erkänner jag mig nästan besegrad i den nyligen skapade, ytterst inofficiela tävlingen om vem som har finast blogg.
Edit: Stavfel

04:00  

Skicka en kommentar

<< Home