- där tankar ebbar ut i ord

fredag, oktober 28

The Week

Veckan på The Body shop är snart förbi. Ingen mer yoga-musik. Inga fler krämer, salvor, schampon, badbollar, tvålar, parfymer. Ingen mer julinförpackning.

Veckan har gått relativt snabbt, men den har ändå varat ganska länge. Det känns som längesedan då jag stod i skolan och väntade på Magister David. (ja, det är så han undertecknar prov).

Veckan har bidragit med kassakunskaper och finfina julklappsinslagningslärdomar. Alla dessa julpåsar och julpresenter, det blev en stor påminnelse om att julen faktiskt är nära. I måndags var det två månader kvar. Eller, för mig som firar hälften av julafton den 17: e, ännu mindre! Vansinnigt.

Hade ju varit trevligt om kunderna varit fler och det faktiskt var månaden jul. Men men.

In till The Body shop, kommer det två kunder. Det är antigen du, som är en nöjd och trogen kund sedan 10 år tillbaka. Varenda liten skrubb-olja och läppensel införskaffas här, för du är så nöjd så nöjd. Nöjd är ju det minsta man ska vara för 200kr/produkten. I snitt.

Eller så är det du, som förstår hur mycket skit företag stoppar i produkter. Du som bryr dig om u-länder, regnskogar och miljön. Du som tycker att djurförsök är förfärliga och oacceptabla.

Veckan avslutades klockan två med en sista ”var det bra så? Det blir 245 kr, tack. Vill du ha påse?”. Extrajobb vill jag inte ens fråga om. Det blir så fel. ”Jaha, ja, men det finns tyvärr inga. MEN du har ju varit jätteduktig”. Mm. Jag tror att jag klarar mig utan den frasen. Jag fick i alla fall en avskedspresent. Valfri produkt! Sedan kunde jag inte välja mellan två, så jag fick dem båda. Summa summarum: 310: -. Galet, men tack!