- där tankar ebbar ut i ord

tisdag, februari 14

dagens

Dagens insikt: Apelsiner är sjukt underskattade. Min dagskvot ligger på 4 stycken.

Dagens bussresa (en av dem): Jag och min pappa klagar ofta över hur tråkigt vinter-OS är, eftersom ingen av oss är speciellt intresserade av vare sig skidor, snowboard eller skridskor. Värst tycker min pappa att curling är, då han undrar vilka som egentligen sitter ner och tittar på det, utan att begå självmord. (Hans egna ord) Så idag, på bussen satt två stycken medelålder+ herrar bredvid mig. I sina stela, silvriga glasögonbågar och gråa hår, sådär lagom medelklass, med oljerock och bred skånska. Portfölj-liknande väska och chinos och mobiler av senaste modell. Jag fick känslan av att Sture och Göran (som jag härmed döper dem till) inte kände varandra eftersom samtalet var sådär lagom vi-har-precis-träffats-våra-samtalsämnen-skiftar-snabbt-och-det-blir-mycket-motor-och-sport. Visst. Det var först om Volvo – den enda trofasta bilen och första kärleken - om väder, om jobbet och så som avslutning – innan bussen svängde in i filen mot Vellinge ängar - OS. Detta underbara spel som förenade alla ljuvliga sporter. Långfärdskidåkning – underbart att titta på – störtlopp – en fröjd för ögat och så sist men inte minst – curling, denna fantastiska sport. ”Det är så roligt att titta på, verkligen beundransvärt. Tekniken de använder, precisionen. Verkligen fantastiskt. Jag fattar inte hur man hinner borsta så snabbt”
Oj, vad jag bet mig i läppen för att inte skratta. (Kanske inte lika roligt för er som för mig dock)

Dagens hemliga: Gräddigaste läpparna sa du? En komplimang är en komplimang.

Dagens mums: Det blir svårt val mellan pappas toffeé eller kristna skolgruppens kanelbullar med ”gud är kärlek”-hjärtlappen.

Dagens suck: Italienska-läxan där man ska skriva en text. Suck. Bra att jag t.o.m. måste slå upp ord som: för, ska, sen. ojoj. Det kommer att bli en sen kväll.

Dagens höjdpunkt: Borde vara Elle-tidningen, det hemliga kortet i skåpet eller min alla hjärtans dag present, eller Gilmore girls. Nej, det blir nog Elle ändå.

7 Comments:

Blogger Magnus said...

Apelsiner är så kladdigt. Gul kiwi däremot, det är bara helt ynderbart.

03:48  
Anonymous Anonym said...

förklara gul kiwi!!

21:51  
Blogger Magnus said...

Men flicka lilla är du född i förgår:P Gul kiwi(latin-juiliopus jippes) går att köpa på möllevångstoget och gustav när där är fruktsäljare. Har en dominat syrlig smak men smakar förövrigt som dess gröna broder. Kanske lite sötare. Och kanske lite friskare.

22:17  
Blogger LOTTEN said...

JAG ÄLSKAR APELSINER =D

22:23  
Anonymous Anonym said...

ursäkta mig herren! men tack för informationen du! Fan jag ska faktist skala mig en apelsin nu, man blir sugen

18:39  
Blogger ebba said...

apelsiner äger, men snart är säsongen slut
jag undrar då vad som blir nästa, heta frukt. annanas?

22:40  
Anonymous Anonym said...

nedå, annanas har varit frukten hos familjen georgijevic hela vintern, jag säger vindruvor, eller nja, jävligt goda äpplen! va fan är sommarfrukt?

10:54  

Skicka en kommentar

<< Home