- där tankar ebbar ut i ord

måndag, februari 27

vår, vår vår, var är du?

Man blir lyrisk av Zara´s butik när det redan från gatan skriker vårkläder. Man möts av bändande krispiga toner, naviskt blå och sobra, glänsande, krämiga beigea. Hittade min vårkärlek, my Valentine, min ögonfröjd till skor, ett par röda, mocka, högklackade fantastiska skor. Tillräckligt dyra för övervägning och tillräckligt höga för att tveka. Det blir nog trots allt ett inköp, men röda pjuck är lite svårburet. Det är ju inte så att jag har en snygg lanvin-klänning, en miu miu–blåsa eller en Nina ricci-kreation att matcha till på ett sånt där fräscht coolt sätt. Inte har jag heller någon röd matta eller någon välgörenhetsevenemang att visa upp dessa underbara skor på. Men behöver vi inte alla ett par snygga skor för att pigga upp vardagen och till att träna vaderna?
Testade ett par gula Whyred-byxor och kände mig lagom, gul. Det är fint och ja jag vill ha färgade jeans, men för 900 spänn? Mja. Det blir kanske ett par röda istället. Eller ett insytt secondhand-fynd för 50 spänn. Vem vet?
Efter skorna och jeansen finns det bara tre saker jag saknar. Nej, fem. Tio? - - En kort snygg ljus kavaj verkar omöjlig, en stor snygg billig väska är som bortblåst, den perfekta klänningen kommer aldrig in, ett blommigt linne är som borta med vinden, en skjortklänning kommer aldrig att bli lika snygg som på bild och spetslinnet var mer bondflicka än hett. Men ja saknar dem ändå i min garderob, denna möbel som bara växer och växer. – Ojoj.

Larsson och Lange- klippningen sker den 19 mars och jag njuter av det lilla som är kvar - Både håret och dagarna. Man vet ju aldrig resultatet, men jag hoppas på det bästa.

Annars längtar jag efter sol. Värme. Riktigt vår. En fika i solen och ett gott sällskap.

1 Comments:

Blogger LOTTEN said...

OH ja e nyfiken! måste titta direkt efter hur de blev, jag tror de kommer bli mkt fint :) heja ebba :)

22:42  

Skicka en kommentar

<< Home