- där tankar ebbar ut i ord

tisdag, mars 21

Då var det klippt, men fan inte skuret

Larsson och lange-klippningen, eller hårmodellandet, ägde rum i söndags. Med iver och nervositet i magen ställde jag mig utanför salongen runt 10-tiden på morgonen. Jag var sen, alla andra satt redan tysta inklämda i hörnet. Efter x antal minuter av obekväm tystnad och otaliga sidbläddringar i några tidningar var frisörerna där.
Det blev en snabb utdelning och så var det igång.
-jag vill nog göra det är undercut-klippet, ganska kort så att det blir lite rockigt och med mycket softhet. Vil du ha det lite längre eller lite kortare?
-LÄNGRE
Att en "kort undercut rockig frilla" skulle resultera i en einstein-linknade svamp eller något som liknar att jag är inne på tredje månadens cellgiftsbehandling. Det vill säga, tussigt, snaggat och med en lång östtyskpojke-nackfläta. Som tur är fick jag behålla luggen och lite längre slingor, så att man kan göra något av frisyren.
Sen den där bruna-koppar/blonda färgen. Tja, den funkar väl, men snart är den med kemikalier lite brunare.
Missnöjd är bara förnamnet. Men jag säger som alla andra gör - det växer ut.

2 Comments:

Blogger LOTTEN said...

oj blev du inte nöjd? vad synd :( jag såg dig lite snabbt i skolan idag och tänkte på att du kanske hade vatt hårmodell, men kunde inte veta säkert. jag tyckte det såg snyggt ut..såg iof ingen snaggad nacke eller nått :P men ja jag kör också på att det växer ut, och färga kan man alltid göra ;)

13:41  
Blogger ebba said...

precis! men jag kör alla metoder för att dölja det. så förhopninsgvis kommer du heller aldrig att se det. :P

08:44  

Skicka en kommentar

<< Home